پرهيز از يأس و نا اميدي


 





 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
 

سعى دشمن اين است كه نشان بدهد آينده مبهم و تيره و تار است و معلوم نيست كه چه خواهد شد و به كجا مى رسد. وظيفه مبلغ دين و مبلغ معنويت و پيام آور حقيقت اين است كه مردم را اميدواركند و يأس را از آنها بزدايد. يأس، بزرگترين دشمن يك ملت است. بايد تلاش گردد كه يأس از مردم زدوده بشود.
... كاري كه دشمن مى خواهد بكند، اين است كه يأس را بر دلها حاكم كند و هر كسى به گونه اي مأيوس باشد: دانشجو يك طور، روحانى يك طور، كاسب يك طور، اداري يك طور، مسؤول دولتى يك طور، مسؤول بلند پايه يك طور. هر كدام روشهايى دارند، ما از نزديك مى بينيم.
روشهايى دارند كه حتى برخى از مسؤولان بلند پايه را هم در كشور مأيوس مى کنند. ما مسؤولانى را از كشورهاي ديگر مى بينيم كه گاهى با ما صحبت مي كنند، دلشان پر از يأس است. واقعا آدم مأيوس چه كار مى تواند بكند؟

امروز هم تمام بلندگوهاي تبليغاتى دنيا به كار افتاده است، براي اين كه هم به ملت ايران و هم به ديگر ملتهاي مسلمان به زور بقبولاند كه فايده اي ندارد؟ بيداري اسلامى به جايى نخواهد رسيد و همين نظام اسلامى هم كه در ايران هست، وسط كار خواهد ماند. به شما بگويم هركاري از دستشان بر مى آيد، تا حالا كرده اند و خواهند كرد؛ اما به فضل پروردگار بالاخره بينى شان به خاك خواهد رسيد و موفق نخواهند شد. اؤلين همت آنها مأيوس كردن ملت ايران است. و من به همه ي ملت ايران... عرض مي كنم؛ ... برخلاف آنچه دشمن تبليغ مي كنند كه نيروي آمريكا نيرويى است كه در مقابل آن نمى شود مقاومت كرد؛ دليلشان اين است كه افغانستان نتوانست مقاومت كند، عراق هم نتوانست. نمى گويند در كجا چه كسانى خيانت كردند، نمى گويند در اين كشورها چه رژيم هايى حاكم بودند؛ نمى گويند در اين كشورها مردم چگونه از حكام خودكامه و ديكتاتور و بى اعتبار خود متنفر بودند، نمى گويند ملت ايران نشان داده است كه در دفاع از حيثيت و شرف و اسلام و نظام اسلامى پرشكوه خود چگونه فداكاري مي كند؛ اينها ديگر فراموش مى كنند؛ فقط
مردم را مى ترسانند. 1

پي نوشت ها :
 

1. بيانات مقام معظم رهبري در سفر به استان اصفهان، سال 1382
 

منبع:www.khamenei.ir